söndag 1 januari 2012

Tillbakablick

2011 har varit ett bra år. Speciellt om man kommer ihåg hur 2010 var, flera händelser som aldrig kommer att glömmas. Men men, hur man än ser på saken så går ju livet vidare. Tiden stannar inte hur gärna man än vill.

Så 2011 började med ett frieri i januari månad. Helt klart blev jag överraskad och nu blir det alltså bröllop 2012, men nog om det. 2011 var året som jag genomförde En svensk klassiker och Stockholm Marathon. Måste dunka mig själv i ryggen och erkänna att årets idrottsprestationer är det jag är mest stolt över.

Men självklart har inte livet varit toppen hela tiden. Det har varit sjukdomar som kastat skugga över oss, jobbiga händelser som har påverkat framförallt mig negativt. Men i en tillbakablick tycker jag att det är naturligt att istället fånga upp det positiva som jag vill bära med mig istället för allt det där som man önskar aldrig hade hänt. Jag väljer att fokusera på vad jag har lärt mig under året och jag har definitivt lärt mig en hel del om mig själv som jag bär med mig. Det är väl lite det som är meningen, man ställs inför svårigheter som man måste igenom, när man kommit ut på andra sidan kanske man är lite naggad i kanten men på det stora hela har man blivit stärkt.

2011 var året då vi båda bytte jobb, vi flyttade in i vårt nya hus, åkte på en vinresa till Moseldalen, besökte Trondheim (extra roligt eftersom min mormor är född där). I övrigt har 2011 bjudit på nya och fördjupade relationer med helt fantastiska personer. Jag har säkert glömt massor, men helt klart har 2011 gett mig en massa erfarenheter och insikter som jag kommer bära med mig in i framtiden.

Så 2011 adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar