lördag 28 januari 2012

Gift och namnbyte

Nu har jag äntligen börjat landa lite i att vara gift. Att säga min man har blivit mer naturligt. Dahlgren däremot.... nä, fortfarande inte officiellt, alltså kör jag Svensson. Lite skumt vid möten på jobbet med externa personer som man ska ha fortsatt kontakt med, säger Svensson, men ska man även förklara att snart kanske det kommer ett mejl från Cecilia Dahlgren istället och att det fortfarande är jag? Har kommit på att jag gör lite varannan gång. Har kollat med Skatteverket och de vet i vart fall att namnet ska bytas, dock lite oklart om vigselbeviset är kvar hos prästen (mycket svårt att tro det), posten eller i en hög hos Skatteverket. Som den f.d. myndighetsperson jag är tror jag nog att den finns någonstans hos Skatteverket....

Vi har nyss njutit av en lång lördagsfrukost med hembakade bagels med rökt skinka och cream cheese. Mums. Sitter nu i vardagsrummet och njuter av brasa och dricker te. Maken drar på tjänsteresa till London nästa vecka så det blir en lugn helg med hemmapyssel. En tur in till stan står på schemat för dagen. Därefter har jag bestämt mig för att inviga vår fina Ankarsrum assistent genom att baka semlor och eventuellt blåbärsbullar. Får se vad jag orkar. Just semlor är ett måste, jag är inte så förtjust i köpe semlor eftersom de är alldeles förstora, nu gör jag dem mer lagom.

Imorgon firar vi ett år som förlovade:-). Vilket för mig osökt in på nyheten vi fick igår att lillebror gått och ringmärkt sig. Grattis Ante och Emma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar