måndag 27 augusti 2012

Riktigt bra helg!

Började lördagen med brasa och Vattenänglar av Kallentoft (numera utläst). Sen gjorde jag äntligen slag i saken och sydde ett örngott till kudden som jag gjorde till pyret i samband med att jag sydde amningskudden. Det tog ett tag att komma till skott men det gick snabbt och lätt att sy örngottet när jag väl satte fart. Har en del syprojekt på gång så kanon att jag fått mammas symaskin. Har hittills sytt och lagt upp gardiner, amningskudde samt vaxduk till trädgårdsmöblerna.
Redan en hit!

Kräftskiva i Skepptuna med femkamp och kräftor. Till makens glädje så åt jag inte så många kräftor eftersom det inte är en mat lämplig att äta med en liten kille på armen. I den inbördes kampen så kan jag meddela att mitt lag vann före Anders lag:-). Men sen hade vi ju världens sötaste lilla maskot!
Maken kämpar med att äta kolasnöre....
Ingen kommentar....

Igår blev det sedan middag hos Lars med familj, mycket trevligt och gott. Vi hoppas på att kunna göra en segling i vår istället. Fick även se en video med tal från bröllopet och fick en kopia av dikten som Isabel läste upp och som hon hade skrivit tillsammans med Gustav. Hur sött som helst.

En annan sak... Liten kille vänder sig numera från rygg till mage!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar