lördag 18 augusti 2012

En riktig affär

Ok, nu är jag inte så gammal att jag minns hur det var på den gamla goda tiden innan stormarknaderna. Men vi har en liten butik ca 3 km bort. Vi brukar gynna den när vi behöver komplettera. Istället för att Anders stannar på vägen hem kan vi cykla/gå dit. Tycker det är viktigt att gynna den eftersom det är så bra att den finns.

Hojade dit nu på kvällen eftersom vi inte hade socker för att ta hand om alla bär som plockats. Det visade sig dock att de stängde klockan 18, jag kom väl tio-kvart över. Men tjejen öppnade för mig och en tjej till. Schysst va?! Skulle någon av stormarknaderna gjort det? Nä, skulle inte tro det. Tyckte det var så bussigt att hon öppnade så kändes lite fånigt att bara köpa strö- och syltsocker. Köpte därför en nöt och bär mix (den lär de ha bra marginal på). Men jag sparade in det ändå för jag fick en del färskt bröd som hon skulle slänga. Blev så himla glad och nöjd.
Sist jag var där var det några småtjejer (som typ tömde spargrisen på mynt) de köpte kakor och godis men hade räknat fel på 5 kr och istället för att de skulle få lämna tillbaka sa han i kassan att det var ok. Ni skulle ha hört hur glada tjejerna blev, de pratade om det högt och ljudligt om hur bussig han var och "han har ju aldrig träffat oss!" Gillar verkligen den butiken och dess filosofi. Hoppas att det går bra för dem. Jag tänker fortsätta handla där!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar