fredag 12 november 2010

Uppe med tuppen

Konstig morgon. Är på väg till gymmet för att inviga mina simglasögon. Det har inte gått helt enligt plan.

Väckarklockan: När jag ställde klockan igår kväll tyckte jag att det kändes lite tidigt med 04.45. Men övertygade mig själv om att det säkert var rätt. När jag vaknar nu på morgonen skriker hela kroppen & ifrågasätter varför jag redan är uppe. Men eftersom vi har gäster gäller det att vara tyst, snabb & effektiv. När jag står med tandborsten i högst hugg inser jag att jag faktiskt gått upp en timme för tidligt.

Sängen igen: Surfar reda på när gymmet öppnar & inser att jag kan åka hemifrån 05.30 istället för 05.00. Men vad gör man 04.55 i en liten 2:a med 3 sovande personer. Stannar på toaletten? Jag gick tillbaka till sängen i 20 minuter.

Bussen: Vid 05:25 gick jag sen till bussen (jag har på morgonen surfat fram att det går en buss 05:30). Står i kylan & väntar på bussen som inte vill komma. Efter ca tio min bestämmer jag mig för att kolla bussen igen, det går mycket riktigt en buss men inte från min hållplats... Jaha, vad gör man då? Kallt ute, inte riktigt läge att gå hem. Blev helt enkelt en promenad två hållplatser på en minst sagt isig trottoar med högklackade stövlar.

Sitter nu på det tåget jag skulle åkt med om jag hade ställt klockan rätt & därmed fått sova ytterligare en timme:-). Tur att jag är pigg & tänk vad mycket jag har hunnit med nu på morgonen! Ha nu en fortsatt bra dag mina vänner för det ska jag!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar