söndag 21 november 2010

Förberedelser...

Oj, vilken helg! Jag har varit sjukt effektiv men ändå hunnit med att njuta mellan allt. Igår blev det ett par timmars jobb innan bion. Efter bion hade vi en underbar middag. Har tidigare skrivit om mat här och att det är ett stort intresse för oss. Kanske det är en anledning till att träning också betyder mycket :-). Vad sägs om löjrom på råraka till förrätt, färsk torsk med potatis till huvudrätt och lite god choklad som avslutning?! Idag bjöds det på älgfärsbiffar med stekt potatis/morotsblandning och till det trattkantarellsås. Det gick inte heller av för hackor.

Idag har jag storstädat, dammtorkat, tvättat alla fönster, torkat golv, tvättat m.m. Anledningen till allt detta är att vi snart smiter iväg. För mig är det viktigt att komma hem till ett städat hus. Det faktum att det är advent påverkar också och ja, vi har tjuvstartat en vecka, det blev så fint!

Vi ska ju iväg på dop. Sist vi träffade Erik & Kate var på en annan resa, nämligen på Island i maj. Det var under den perioden som Eyjafjallajökull hade sitt lilla utbrott... Island är ett helt fantastiskt land med magnifik natur. Det berömda askmolnet som ställde till så mycket problem fick vi uppleva på nära håll, vi spenderade nämligen ett par dagar i den lilla byn Vik som ligger relativt nära vulkanen. Där fick aska en helt ny innebörd, det var aska precis överallt. Vi tog en promenad för att leta Lunnefåglar på ca 1,5 timme, under den tiden kom det in aska överallt, det känns som om jag har upplevt känslan av en sandstorm. Trots att jag hade långärmad tröja och knäppt skaljacka hade jag aska i BH:n, hur det gick till vet inte jag:-). Nedan är en bild på en lite dekoration som vi fixade till idag, den är fylld med Isländsk aska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar