torsdag 30 september 2010

50-öringen

Går alltså i graven idag. Var tvungen att göra av med dem jag hittade hemma. Mycket roligt, men lite pinsamt. Köper oftast morgonkaffe på stationen (en vardagslyx som gör starten på dagen väldigt mycket bättre) hon som har kaffestället är så himla trevlig och rolig, bara det gör att man vill köpa kaffe. Idag bad jag dock om ursäkt när jag betalade med 30 st 50-öringar.... Men hon bara skrattade och tyckte det var skoj.

Hade sedan 13,50 kvar som behövde spenderas. Gjorde av med 22 st 50-öringar på Jam Jam i Uppsala. De blev inte alls glada. Tanten blev snarare riktigt sur. Å andra sidan är det något som gladde mig extra mycket eftersom de på Jam Jam i Uppsala inte är särskilt trevliga någon gång. Dessutom tar de inte kort om man inte handlar för minst 20 kr och eftersom jag i regel handlar väldigt lite godis stör det mig järnet. Slutar då alltid med att jag får köpa något jag egentligen inte vill ha. Att hon därför blev sur över min betalning idag är således något jag gottar mig åt:-).

1 kommentar:

  1. Gott mos! Ta enkronor med dig nästa gång :-)
    Eller byt butik, det kanske är det enda rätta!

    SvaraRadera