onsdag 11 augusti 2010

Uppdatering under semestern

Har nu haft en paus från alla semesteraktiviteter som mest inneburit ompackning och tvättning. Men oj vad skönt det är att ha semester. Sitta och slappa mitt på dagen och göra ingenting:-). Har även passat på att ta en riktig myslunch med mamma idag! Det är något som vi inte är bortskämda med. Mycket god lunch på East & West på Arlanda blev det också. De ligger i Sky City och deras mat kan varmt rekommenderas om ni är hungriga och befinner er på Arlanda.

Men åter till ämnet, en liten uppdatering om vad som hänt sedan sist. Begav oss i slutet av förra veckan vidare till svärföräldrarnas stuga i de Småländska skogarna. Vädret var varierande men vi sysselsatte oss med diverse roliga aktiviteter bland annat har vi plockat svamp och blåbär, bakat blåbärsmuffins, metat (jag har inte metat sen jag liten), fiskat kräftor och ätit upp dem! :-) Jag fick upp den största och finaste abborren, totalt fick vi fyra abborrar och två mörtar, de sistnämnda fick bli bete till kräftorna och de förstnämnda grillades som förrätt enligt receptet som Ernst bjöd på i förra programmet. (Ja, vi såg delar av ett avsnitt av det där tv-programmet som Ernst har, vet inte ens vad det heter men om ni såg när han grillade abborre med enris kan jag nu meddela att det var mycket gott).

Så skönt att ha semester men dagarna går så fort....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar