torsdag 26 augusti 2010

Loppis

På lördag är det loppmarknad i Röda stan i Norrköping. Har ni vägarna förbi så tycker jag ni ska komma dit! Jag ska stå där med mamma och kanske svägerskan. Jag är själv inget bra på att gå på loppmarknad, har svårt att hitta de där fynden, men att stå och sälja tycker jag är väldigt skoj. Vi stod för två år sedan mamma och jag och det är sååå många roliga människor man möter. Vi är inget vidare på att ta betalt utan tycker mer att hela grejen är så rolig. Sist kom det fram en söt pojke (kanske 5 år) och frågade vad en liten porslinstomte kostade, vi höftade till med 5 kr varpå han svarade "Jaha" i en väldigt besviken ton. Mamma frågade då vad han hade och han hade då 1 kr, då sa mamma att du kan få den för 1 kr. Han sken upp som en sol köpte tomten sprang och visade för sin mamma. Sen sprang han direkt tillbaka och ville köpa mer hos oss. Helt fantastiskt. Det är anledningen till att jag vill stå på loppis. Pengarna struntar jag helt i.... där har ni alltså ytterligare en anledning att komma förbi. Kaffe mottages tacksamt! :-)

1 kommentar:

  1. Hoppas ni får skoj och får sålt grejerna även om ni bara tar en krona för dom :) Jag stod på loppis många gånger på tändstticksområdet i jkpg för några år sedan och vet hur trevligt det är! Kram

    SvaraRadera