söndag 29 augusti 2010

Shopping!

Eftersom loppisen igår gick relativt bra så tänkte jag passa på att ta en liten tur på stan. Kanske kan man hitta något roligt. Tyvärr var det inte så mycket folk men det var nog så att jag och mamma sålde bland de bästa, var något bord med leksaker som också var en höjdare men vi fick sålt en hel del så det var roligt!

Kämpade hårt för att sälja boken "Familjens projektledare säger upp sig", eftersom den är riktigt bra. För er som inte har läst den, gör det! Sjukt träffande beskrivning av hur vi kvinnor alltid förväntas ha koll på allt från födelsedagar till packande av skolväskor. Vi har fått ett jobb som vi inte sökt och som vi i många fall inte vill ha...

När vi skulle packa ihop och jag redan gett boken till Emma lyckades jag sälja den till grannbordet, så Emma fick ge den dit istället. Haha, sorry Emma, men som kompensation fick hon en annan bok och dessutom de plåtburkar hon ville.

1 kommentar:

  1. Som ordförande i projektets styrgrupp är det ju så klart sorgligt att ens projektledare desperat försöker bli av med en bok jag tror projektledaren både behöver läsa om och läsa en tredje gång. Repetitio est mater studiorum

    SvaraRadera