onsdag 19 oktober 2011

Sista natten

I vår härliga 2:a på Sundsborgsvägen. Imorgon går flyttlasset. Skönt. Men måste erkänna att jag kommer sakna vår lägenhet. Vi flyttade in här i maj 2007 och körde kombinerad inflyttnings och 30-års fest för bästa Anders. Det var vår första större fest med gemensamma vänner. Minns att Mike och Jenny hade en lång diskussion om hur många lämlar som skulle ruskas på Anders och Mikes fjällvandring senare det året. Ett antal fler fester och middagar har det blivit sedan dess. Min "smartaste" idé var väl när jag ett nyår bestämde mig för att det var en mycket bra idé att ta en konjak sådär vid tre tiden.... Kan säga att när man vaknar på morgonen med gäster som har sovit över framstår den idén som allt annat än bra. Vi får se vilka upplevelser det nya huset bjuder på:-). Konjaks incidenten kommer dock inte att upprepas...

Idag fick jag prata med min underbara mamma. Hon och far med vänner är i USA och jag saknar henne som tusan! Pappan med förstås men han har varit flitig bloggare under deras resa så honom har man haft kontakt med ändå. Ja pappa, jag är så tacksam över att ni har gett oss självständighet, integritet, empati och ödmjukhet. Vill dock korrigera lite kärlek till att vi fått mycket kärlek. Så ja, vi har faktiskt fått allt vi behöver:-).

1 kommentar:

  1. Hej Cissi. Jag skulle vilja göra en kort intervju med dig angående ditt boende på Sundsborgsvägen, på uppdrag av din gamla hyresvärd. Om du läser detta, vänligen skicka ett mail till johan_at_comhem.se

    SvaraRadera