fredag 7 oktober 2011

Flygplats - min fristad....?!

Sitter på Arlanda och väntar på att sambon ska träna färdigt. Sitter i Sky och blickar ut över planen och banan, njuter av sorlet från alla människor. Jag har alltid gillat flygplatser, de är fyllda av en förväntansfull stämning, av personer som ska resa bort, som nyss kommit hem efter ett äventyr, och personer som vinkar av eller välkomnar någon. En flygplats för mig är en gigantisk mötesplats. Jag gillar stämningen och att bara sitta och njuta av allt som händer runt omkring. Dånet eller bullret från ett plan som accelererar för att lyfta bort mot någon spännande destination. Jag gillar att fundera på vart just det planet som lyfter nu är på väg och jag får väl erkänna att jag avundas dem. Spelar ingen roll om destinationen är ett djungeläventyr i Brasilien eller en weekend i ett höstfärgat Lycksele. Bara känslan av att åka iväg är underbar.

Synd att jag inte alls har någon resa inplanerad. Men kanske dags att ta tag i bokningen och val av destination för bröllopsresan. Det lutar åt att det endast blir en minisemester i anslutning till bröllopet och att den "riktiga" bröllopsresan blir av till hösten.

Ikväll ska A och jag ut och äta riktigt lyxigt på en av våra absoluta favorit restauranger, en liten pärla i Märsta. Vi har nämligen lite att fira! Dessutom har flyttpackningen börjat på riktigt så det är skönt att slippa äta hemma. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar