torsdag 31 maj 2012

Lugn dag

Det har varit tråkigt väder idag så vi har mest hållit oss inne. En eftermiddags promenad mellan regnet lyckades vi få till. Konstigt egentligen hur annorlunda allt är men ändå så självklart.

Jag är en ganska rastlös person, om jag inte gjort något en dag får jag spunk och vill hitta på något, bara jag kommer iväg. Nu går helt plösligt dagarna och vad vi gjort, ja det är just det.... Det är liksom mat, sömn och blöjbyten och mellan detta försöker man greja eller kankse lyxa med en lång dusch, eller i vart fall en dusch:-). Men ett projekt per dag försöker  vi ha, exemplevis var BVC gårdagens projekt. Jag är duktig och går både dit hem, är väl drygt tre km enkel väg.

Måste även säga hurra för Viktor som blev fyra veckor idag!

2 kommentarer:

  1. Grejen är just det. Minsta sak blir ett ganska stort projekt med en fyraveckors. Helt klart märkligt hur den där rastlösheten försvinner. Söt är han iallfall. Bra hundtips. Det är flera som har nämnt den rasen. Får se om jag vågar åka och titta på en valp. Idag fick Richard sin kattunge. Jag fick visserligen inte bebisgosa den här veckan, men jag fick minsann kattgosa. Anders hälsar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen fascinerande hur allt förändrats och hur snabbt och naturligt man anpassar sig:-)

      Åh, vad mysigt att få träffa katten. Hörde att den var lite rädd men började våga komma fram. Får se om det blir hund då:-). Jag vet en tjej som har tre Berner sennen och som kan just den rasen riktigt bra. Kan kolla med henne om hon kan rekommendera bra uppfödare.

      Radera