onsdag 28 mars 2012

Boande

Inför bebis ankomst ska man visst boa. Det ska fixas barnrum, isoleras förråd :-) och göras fint. Det har inneburit att jag har fått ett ryck att sy. Har sytt en alldeles egen amningskudde, blev faktiskt riktigt nöjd.

Jag började med att leta fram ett lakan som inte var riktigt vad man kanske önskar. Lakanet ska sedan vikas dubbelt och sedan ska mönstret ritas upp. Jag ändrade lite och rundade till inner böjen lite mer för att jag skulle slippa stropparna (satte dit dem sen ändå bara för att). Jag köpte tre stycken kuddar för 12 kr styck på IKEA och använde som fyllning. Det räckte även till en liten kudde till bebis. Yttertyget blir avtagbart och därmed enkelt att tvätta med tanke på blixtlåset. Att jag lyckades få dit blixtlåset är jag extra nöjd över, tror faktiskt inte jag har sytt ett blixtlås sedan syslöjden. Hur länge sen det är tänker jag inte gå in på här. Nedan följer lite steg för steg samt bildbevisen:-)

Dubbelvikt, nålat och ritat på tyget

Utklippt och klart för att sys ihop

Enkelt att använda lakanet som mall till
yttertyget

Återstår bara att sy ihop fodralet, stropparna & sätta i blixtlåset.

Det färdiga resultatet. Jag är mycket nöjd:-)
Mönster och instruktion hittade jag här; http://www.amningskudde.com/sy-en-amningskudde-sjalv/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar