söndag 18 december 2011

Fin dikt

Om jag inte vill det jag gör
då är det inte jag som gör det.

Om jag gör det jag gör
för syns skull
för skams skull
för att vara till lags
och slippa kritik
då är det inte jag som handlar
utan fruktan som bor i mig.

Om jag inte vill
då är det inte jag!

Om jag tvingar min kropp
att tala kärlekens språk
när jag inte vill
då är det inte jag som talar.
Då skiljs jag från kroppen
och står hemlös utanför.
Och varje rörelse
utan min närvaro
smakar tomhet.

Om jag inte vill
då är jag inte där!

När jag gör det goda jag vill
när jag vill det jag gör
då är jag ett med mig själv
då är jag sann
då är jag fri
då är jag JAG! 
Hittade den här dikten som jag tycker är tänkvärd nu inför all julstress. Snodde den av Nalina, kolla gärna in hennes blogg; http://bonakroppochsinne.blogspot.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar