fredag 16 december 2011

Bröllopspyssel m.m

I helgen blir det en massa pysslande här hemma. Det ska grejas med bröllopet, snyggas till i huset, julpyntas och julbakas. Mysigt. börjat fredagskvällen med glögg och julmusik i avvaktan på sambons hemkomst. Sen blir det tacos, inte så juligt kanske men man ska inte överdriva.

Igår var vi på julmiddag med jobbet, eller snarare alternativ julmiddag. Vi var på Båthuset i Sigtuna. Ett riktigt mysigt ställe som är just ett båt hus, en båt med hus helt enkelt. Det var en riktigt fantastisk måltid, länge sen jag åt så gott och då gjorde jag faktiskt hemgjord bearnaisesås för ett par veckor sen (nu fick jag skryta om det också...). Det enda julinslaget var de röda ljusen och pepparkaksglassen med glöggsås till efterrätt. Jag ska verkligen gå tillbaka dit och kan rekommendera det varmt till alla jag känner. I vår mellan hägg och syrén borde det vara perfekt som en kollega sa. Då kan man njuta lite mer av vattnet och förhoppningsvis solen tillsammans med den kalla ölen.

Har även i princip blivit klar med alla julklappsinköp, saknar en ynka liten present, sen så! Åh, vad härligt, om exakt en vecka är jag hos mamma och pappa, har förmodligen fått årets första skinkmacka med senap och julmust. Längtar redan. Den första skinkmackan är något att längta till, MUMS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar