måndag 11 april 2011

Skrattar bäst som skrattar sist....

Del 2 av cykelfixande. Tog min cykel till affären i lördags och upptäcker då att jag inte har någon bakbroms. Det tycker jag var konstigt eftersom min cykel fungerade fin fint sist jag hade den. När jag kommer fram till affären inser jag att vajern är helt loss. När jag kommer hem visade det sig att sambon hade glömt att sätta dit den när han försökte fixa stänkskärmarna innan han hade rätt skruv. Han säger då glatt att det var meningen och att han tyckte det var spännande att se hur jag skulle klara mig. Som sagt, igår fixade han stänkskärmarna igen, mycket glad:-). Tack älskling!
Skulle dock cykla iväg idag, men vis av lördagen kollade jag bromsen och upptäckte att den inte fungerade.... Vad göra? Glädja sambon och ta en ny dödstur på cykeln eller???? Sambon hade nog hoppats på det, men jag är inte så dum som jag ser ut. Jag kollade bromsarna på hans cykel och tog den istället! Inga fler dödsturer här inte:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar