söndag 27 mars 2011

En kortare helg

Ska inte klaga. Njuter för fullt av att vara ledig idag. Tyvärr var det jobb i 11 timmar igår. Men det gick bra och det känns bra inför måndagen. Kom hem vid 8 tiden igår kväll och möttes av världens bästa kille (det gör jag ju i och för sig oftast). Kan inte klaga på middagen som bestod av 1/2 våffla med avokado, creme fraiche, rom och räkor till förrätt, följt av fiskgryta med hembakat surdegsbröd och slutligen en chokladfondant med hallon. De första två rätterna var helt fantastiska. Chokladfondanten var riktigt lyckad men jag måste erkänna att jag inte förstår jublet över just denna dessert, jag tycker det är för löst i mitten, känns med som om någon misslyckats. Då tycker jag att en kladdkaka med grädde är bättre för den är alldeles lagom kladdig. Jag är ju å andra sidan inget stor fan av söta efterrätter så jag kanske inte ska uttala mig. Slutsatsen är i vart fall att jag fick en fantastisk middag efter hårt slit, vilket verkligen uppskattas. Tack älskling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar