söndag 30 januari 2011

Minnenas helg

Har varit inne i en liten tråkig spiral nu med många tankar som snurrar runt. En hel del minnen, positiva som negativa. Det är märkligt att det ofta är de negativa som tar den största platsen när tankarna börjar snurra, men om man verkligen funderar igenom allt så är ju tack och lov de positiva helt klart övervägande. Måste bli ännu bättre på att inte låta de negativa ta så stor plats, det är ju inte de som betyder något.

Det gäller förvisso att inte gräva ner sig i dåtiden utan att se framåt. Men ibland är minnena det enda som finns kvar och dessa minnen tänker jag vårda ömt. Jag är glad att jag har mina minnen och dessa minnen är enbart positiva. Kanske har jag förhärligat det sistnämnda, men det spelar ingen roll, jag är glad att det bara är det bra som jag minns. Ibland är det skönt att bara försjunka in bland minnena. Alla mina tankar och all min kärlek till mina nära och kära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar