torsdag 13 januari 2011

Ett högt spel?

Igår satte jag mig själv främst. Ett av mina nyårslöften är ju att prioritera mig själv bättre. Jag la korten på bordet. Lättnaden är stor men det krävdes en hel del mod och styrka. Om jag har gjort rätt vet jag inte, jag vet bara att med tanke på var jag befinner mig så har jag inget att förlora. Det var agera eller ge upp och försök skrapa ihop allt för att nå ytan igen. Jag valde helt enkelt det första. Nu får jag se vad som händer. Blir det en flopp så kan jag gå ur det hela med huvudet högt och med vetskapen om att jag vågade satsa!

Nu ska jag ha ett peptalk med mig själv...:-)

1 kommentar:

  1. Stark jobbat, vännen! Det är inte alla som så nära nyåret faktiskt lever upp till sina nyårslöften!!!

    Du har skrivit mycket tänkvärt sista tiden och det finns hela tiden ett par rader som jag återkommer till:

    As the challenges that faces us,
    decides our destiny
    Even in the darkest hour I have a choice

    SvaraRadera