måndag 22 augusti 2011

Semestern

Har tidigare nämnt att vi har haft en bra semester och lovat att bjuda på lite bilder. Vi var på två stycken utlandsturer. En till Norge på väg från Grövelsjön till Skalstugan i Jämtland samt en vinresa i Tyskland.

I Norge var vi en natt i Trondheim. Eftersom min mormor kommer därifrån har jag länge velat åka dit. En riktigt trevlig och vacker stad. Kvarteren där mormor är uppvuxen var riktigt fina gamla arbetarkvarter, verkar populärt nu. Utsikt över stan och mot fjorden. Fjorden är helt underbar och naturen är riktig mäktig. Hoppas på att någon gång i framtiden få komma in till Trondheim med Hurtigruten:-)
Bild från Nidarosdomen. Min mormor är född och uppvuxen
till höger om det röda huset.



I Tyskland tog vi en övernattning i Köln. Jag var sugen på att åka tillbaka dit eftersom jag var där på simläger när jag var 8 år. Kommer egentligen inte ihåg så mycket mer än domkyrkan samt att vi bodde hos Wolfgang och hans föräldrar. Vi förstod inte vad han sa och han tog med oss ut för att äta glass, det var en väldigt äcklig chokladglass. Troligtvis en sån glass som jag skulle ha älskat idag, men inte som åttaåring:-). 
Kölnerdomen
Jo en sak till som jag minns från simlägret var att jag var hopplöst kär i Kaj.... Längs med staketet på bron ovanför hade denna roliga idé tagit form.
Ett roligt sätt att visa sin kärlek på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar